Sista ruchen innan sommarlovet

Är det bara jag eller lägger lärarna verkligen allting precis innan lov?

Man kan verkligen undra hur de tänker ibland. När vi sitter och skriver så pennan glöder på alla uppsattser och inlämningsuppgifter så kommer de bara med mer och mer..
Jag sitter här nu med ett reportage som helst ska vara klart imorgon, med papper runt omkring mig. Även fast glasögonen sitter på plats blir skärmen bara suddigare och suddigare ju närmare kvällen man kommer.
Tankar på vad jag skulle kunna göra istället susar igenom mitt huvud. Tankar som; Jag skulle kunna gå ut en sväng eller kolla på fotbollen, eller ringa någon, kanske lägga sätta mig bredvid katten på altanen eller tärna på dansen.
Det finns så många, en utav tankarna var också att jag kanske skulle skriva lite i bloggen istället för att sitta med det här.
Okej jag medger, det var kul att samla uhop all information, alla intervjuer och att leta bilder. Men att sätta ihop allting till en fungernade och intressant text är inte riktigt lika kul.
Och efter det här har jag en liten hög med läxor som väntar på att bli inlämnade innan sommarlovet kommer.

image63


Nej nu måste jag fortsätta så att det här förhoppningsvis blit klart tills imorgon åtminstonde. Men varje gång jag har skrivit en sak som jag blivit nöjd över gör jag alltid någonting annat en stund och sedan har jag tappat allt och får kämpa lika mycket när jag kommer tillbaka till dokumentet igen.




Hejdå för ikväll.
Här ska pluggas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0