Jokern

Nu är det såhär att jag har en text/matte/gymnastik lärare som skulle hjälpa oss i 2an att fixa praktikplatser. Vilket var väldigt bra eftersom då hade nog inte någon det än.. Han var då alltså den enda som hade kontroll över det där ochhan var den enda utav lärarna som visste någonting..
Någon dag efter han tillkänna gav det blev han sjuk. Okej, folk blir sjuka.. Ibland i över två veckor som han blev..
Men grejjen är det att INGEN annan lärare visste någonting och Roger härde ju inte av sig så vad skulle vi göra?
Det är nog anledningen till at större delen av medias 2or inte har någon praktik plats då medievärlden inte är den lättaste att ta sig in i helt utan kontakter!
Men okej. Vissa utav oss tog tag i allting själva, och då menar jag verkligen helt själva. Nu när veckorna har kommit och han fortfarande visar sig vara sjuk så går vi som har skaffat praktik till dem även om de är i stockholm.
Vi gör allt detta själva. Utan någons hjälp.
Enligt mig är APU/Praktik en arbets plats utbildning vilket jag har uppfattat som (inom media) en jävligt bra chans att komma in i världen och skaffa sig kontakter right? Att lära sig hur allting går till och så vidare.
Vilket har gått väldigt bra än så länge för min del sån tur är.
Men nej hallå! Nu har läraren blivit frisk igen och nu åker han ut på allas praktikplatser och ska hälsa på? What =D haha vad är det frågan om nu?
Ska han ta över nu helt plötsligt när det är 1 vecka kvar eller vad hade han tänkt sig.  Han har inte ett skit med min praktik att göra enligt mig. Han har inte sagt något till mig så om jag har tur kanske han inte kommer till mig. Men han har kommit till några andra hitills och grejjen är den att han itne tagit kontakt med eleven utan med Handledaren vilket är jävligt skumt då han antagligen aldrig snackat med pysen innan.
Vi har fixat det här själva, vilken rätt har han att lägga sig i efter 2 veckor??
Om han kommer nu kommer man ju veerkligen inte att känna sig som 3 år och att man måste bli kontrollerad!
Alla där man jobbar kommer ju också att ha en helt annan syn på en.. Innan kanske de hade en proffisionell bild av en.. En tjej/kille som gör det den ska och gör det bra.. Efter hans besök lär det ju vara en ELEV som är här för att LÄRAREN sa det..?!
Fattar inte vad han tänker på. om han tar kontakt med min handledare och bestämmer atthan ska komma utan att höra med mig ska jag berätta för min handledare vad jag tycker om saken så får han ha det i baktanke när mr.Lärare kommer. Tycker det är helt fel..
men vad vet jag, det kasnke bara är jag som har fått allting om bakfoten eller?
Postat av: Lagerkrans

Jag håller med dig fullständigt! Jag hade faktiskt inte tänkt på det från det perspektivet.. Men jag håller med dig. Varför ska han komma egentligen? Det är ju liksom inte han som ska göra den där "utvärderingen" av eleven. Det är ju handledaren. Sätter handledaren IG så blir det det. "Läraren" kan ju inte göra någonting åt det om han kommer hit. Skit. Och får man MVG kan man känna sig nöjd med sig själv. Äh, han kan sätta sig i en skolåda och åka ned för en trappa. Wiiii. ;D

Du bangar inte lunchen idag va? ;)

2008-01-31 @ 09:32:27
URL: http://blommar.blogg.se
Postat av: Lagerkrans

I'll be there :)

2008-01-31 @ 09:33:25
URL: http://blommar.blogg.se
Postat av: Lagerkrans

kan vi äta tidigare idag? återkommer om tid.

2008-01-31 @ 10:50:44
URL: http://blommar.blogg.se
Postat av: Biffen

haha malin är lite arg tror jag :P Lärare X som vi alla gillar i botten av våra hjärtan har även charmat sig till min ilska. Han kom och skällde ut oss fast vi inte ens gjort något... Han kanske fick ett sånt fult barn att han blir arg varje morgon när han ser det? vad vet jag :P

2008-01-31 @ 13:59:20
URL: http://emelieaman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0